وبلاگ تخصصی دیجیتال مارکتینگ

در این وبلاگ سعی در آموزش روش های دیجیتال مارکتینگ و سئو داریم.

وبلاگ تخصصی دیجیتال مارکتینگ

در این وبلاگ سعی در آموزش روش های دیجیتال مارکتینگ و سئو داریم.

در وبلاگ تخصصی سئو و دیجتال مارکتینگ ما سعی کرده ایم تا آخرین و به روز ترین روش های موجود برای بهینه سازی وبسایت ها را به شما آموزش دهیم.

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ چیست

 

تا حالا محصول مورد نظر خودتان را در اینترنت پیدا و خریداری کرده‌اید؟ آیا گشتن به دنبال خدمات خاص در اینترنت به شرکت جدید ارائه کننده چنین خدماتی برخورد کرده‌اید؟ در اینستاگرام با کسب و کار جدیدی آشنا شده‌اید؟

تا حالا محصول مورد نظر خودتان را در اینترنت پیدا و خریداری کرده‌اید؟ آیا گشتن به دنبال خدمات خاص در اینترنت به شرکت جدید ارائه کننده چنین خدماتی برخورد کرده‌اید؟ در اینستاگرام با کسب و کار جدیدی آشنا شده‌اید؟

با توجه به همه گیر شدن اینترنت در دنیای امروزی احتمال بروز حالات بالا بسیار زیاد می‌باشد. این شرکت‌ها و موسسه‌ها برای اینکه به مشتریانی همانند شما دست پیدا کنند از دیجیتال مارکتینگ بهره برده‌اند. این کسب و کارها با استفاده از تبلیغات و شیوه‌های جذب مخاطب به صورت دیجیتالی تواسنته‌ایند مشتریان زیادی را جذب کنند و فروش خود را به شدت افزایش دهند.

در این پست می‌خواهیم در مورد دیجیتال مارکتینگ، اهمیت آن برای کسب  و کارها و انواع دیجیتال مارکتینگ اشاره کنیم.

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در عمل به هر روشی که در آن از ابزارهای دیجیتال (مانند: سایت، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و ...) برای معرفی، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنید، یک فرآیند دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی تلقی می‌گردد. شاید نتوان برای دیجیتال مارکتینگ مرزبندی و ابزارهای دقیقی مشخص کرد. دیجیتال مارکتینگ بر دو نوع آنلاین و آفلاین استوار است که در این پست می‌خواهیم در مورد دیجیتال مارکتینگ آفلاین با شما بحث و گفت و گو کنیم.

 

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها

دیجیتال مارکتینگ نه تنها برای کسب و کارها، بلکه برای مشتریان نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. با همه گیر شدن اینترنت و استفاده گسترده از اینترنت توسط افراد مختلف، مشتریان از کسب و کارها و برندهای توقع دارند که محصولات و خدمات متنوعی را در سطح اینترنت به مشتریان خود ارائه دهند.

دیجیتال مارکتینگ نسبت به روش‌های سنتی از مزایای بسیار زیاید برای کسب و کارها برخوردار می‌باشد. این مزایا در ابتدا شامل هزینه بسیار کمتر نسبت به روش‌های سنتی می‌باشد. در روش‌های سنتی برای چاپ یک بنر یا تبلیغات چاپی گسترده به بودجه زیادی نیازمند می‌بود، اما در دیجیتال مارکتینگ با استفاده از ابزارهای مختلف که بسیاری از آن‌ها رایگان می‌باشند می‌توانید برند خود را در مقابل چشم مخاطبین خود قرار دهید.

مزیت دوم دیجیتال مارکتینگ محدود نبودن آن به جغرافیای خاصی می‌باشد. در روش‌های دیجتال مارکتینگی با توجه به اینکه تمامی مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند، شما نیز می‌توانید برند، خدمات و محصولات خود را در دسترس تمامی مردم دنیا قرار دهید. در روش‌های سنتی به این شکل نبوده و در مناطقی که شما برند خود را تبلیغ می‌کردید مردم می‌توانستند با برند و محصولات شما آشنا شوند.

مزیت سوم دیجیتال مارکتینگ قابلیت اندازه گیری و آنالیز آن می‌باشد. در روش‌های دیجیتال مارکتینگی شما می‌توانید موفقیت برند خودتان را اندازه گیری کنید و در صورت کسب نتایج ضعیف از استراتژی بهتری استفاده کنید.
در کل می‌توان گفت که روش‌های دیجتال مارکتینگی در اکثر زمینه‌ها نسبت به روش‌های بازاریابی سنتی از برتری بیشتری برخوردار می‌باشند.

 

انواع روش‌های آنلاین دیجیتال مارکتینگ

روش‌های دیجیتال مارکتینگی بسیار گسترده می‌باشند و هر کدام از این روش‌ها برای خودشان یک دنیایی دارند. اکثر روش‌های دیجیتال مارکتینگی از ابزارها و پلتفرم‌های آنالیز و تحلیل بهره مند هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کمپین خود را اندازه گیری کنید و دست به بهبود و ارتقاء آن بزنید.

در ادامه به شما تعدادی از معروف‌ترین و پر بازده ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ را معرفی خواهم کرد. البته برای انتخاب این روش‌ها به عنوان روش اصلی دیجیتال مارکتینگ برند خود باید از پرسونای مشتریان خود استفاده کنید تا با توجه به آن‌ها بهترین روش‌های دیجتال مارکتینگ را انتخاب کنید.

 

سئو

سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو)

امروزه سئو به یکی از ارکان اصلی موفقیت هر کسب و کاری بدل شده است. زمانی که شما در مرورگرتان اسم محصول یا خدمات مورد نظر خود را جستجو می‌کنید به صفحه‌ای برخورد خواهید کرد که در آن 10 لینک به صورت رتبه بندی شده به شما نمایش داده می‌شود. هر چه رتبه وب‌سایت نمایش داده شده بالاتر باشد، احتمال اینکه بر روی آن کلیک کرده و محصول مورد نظر خود را از آن سایت خریداری کنید بیشتر خواهد شد.

سئو به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه صفحات سایتشان را در صفحه SERP افزایش دهند. هرچه رتبه سایت در مکان بالاتری قرار گیرد، احتمال ورود ترافیک ارگانیک و فروش محصول بیشتر خواهد شد. امروزه سئو به یکی از ارکان اصلی موفقیت هر کسب و کاری بدل شده است و بدون سئو نمی‌توان به فروش‌های میلیونی دست پیدا کرد.

روش‌های سئو شامل تاکتیک‌های مختلفی از جمله سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می‌باشد که برای کسب موفقیت در وب‌سایت‌تان می‌بایست تمامی این روش‌ها را بر روی وب‌سایت خود پیاده سازی کنید.

 

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی از روش‌های جدیدی در دیجیتال مارکتینگ به حساب نمی‌آید اما این روش بسیار کارآمد امروزه در بین متخصصان دیجیتال مارکتینگ بسیار محبوب تلقی می‌گردد. در این روش می‌توانید با انتشار محتوای جذاب و با کیفیت که برای مخاطبان ارزش اضافی را به وجود میاورد، مخاطبین زیادی را کسب کنید و در مرور زمان آن‌ها را به شمتریان خود تبدیل کنید.

 

ایمیل مارکتینگ

ایمیل از سال 1971 تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه بخش اعظمی از دیجیتال مارکتینگ را تحت اختیار خودش قرار داده است. ایمیل مارکتینگ از نرخ بازگشت سرمایه قابل قبولی برخوردار می‌باشد و هر سال مقدار رشد آن افزایش پیدا می‌کند.

 

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی به بخش بزرگی از زندگی انسان‌ها بدل شده است و هر نفر زمان زیادی را صرف گشت و گذار در این شبکه‌های اجتماعی می‌کند. فعالیت در اکثر شبکه‌های اجتماعی رایگان می‌باشد و شما می‌توانید با فعالیت در آن‌ها، تولید محتوا و جذب مخاطب، تبلیغات قدرتمندی را برای خدمات و محصولات خود انجام دهید.

 

استفاده از ریپورتاژ آگهی‌ها

ریپورتاژ آگهی یکی دیگر از ابزارهای کارآمد در بازاریابی دیجیتال به حساب می‌آید. استفاده و انتشار ریپورتاژ آگهی می‌تواند اهداف مختلفی را دنبال کند. کسب و کارها برای برندینگ، بهبود سئو سایت، روابط عمومی و افزایش فروش خود در وب وب‌سایت‌های برتر به انتشار ریپورتاژ آگهی می‌پردازند.

 

حرف آخر

دوران تبلیغات سنتی به سر آمده است و اگر کسب و کاری نتواند از دیجیتال مارکتینگ برای معرفی برند، خدمات و محصولات خود استفاده کند، احتمالا با شکست روبرو خواهد شد. با توجه به اهمیت روزافزونی که دیجیتال مارکتینگ پیدا کرده است، اکثر کسب و کارها شروع به سرمایه‌گذاری‌های بزرگی بر روی تبلیغات آنلاین کرده‌اند که اکثر آن‌ها نیز به مزایا و سود این سرمایه گذاری دست پیدا کرده‌اند.
 

  • ۰۰/۰۶/۰۶
  • سید پویا کاظمیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی